اقتصادی و سیاسی |
||||||
یک شنبه 4 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 11:21 :: نويسنده : فردین
در نهج البلاغه مطبوعه مصر قسم اول ص 322 آورده که چون یاغیان امیرالمومنین حضرت عثمان را محاصره کردند حضرت علی مرتضی نزد او رفت و گفت:
ازین کلام مبارک حسب ذیل امور واضح می شود: 1) حضرت علی مرتضی در علم دین حضرت عثمان را مساوی خود می دانست. 2) حضرت علی در هیچ چیز خود را از حضرت عثمان سابق و فائق نمی دانست. در دیدن رسول و صحبت و همنشینی وی صلى الله علیه وسلم که اصل همه نیکی هاست حضرت عثمان را مثل خود می فرمود ظاهرست که این مثلیت وقتی متحقق خواهد شد که چنانکه حضرت علی بحالت ایمان کامل دیدار رسول و شرف صحبت وی دریافته حضرت عثمان هم چنین باشد ورنه دیدن منافقی با کافری (معاذالله) با دیدن مومنی کامل چگونه مساوی خواهد بود؟! 3) حضرت علی حضرت عثمان را در استحقاق و اهلیت عمل بالحق کم از شیخین نمی دانست ازینجا عامل بودن شیخین بر حق بدرجه اولی ظاهر می شود. 4) حضرت علی حضرت عثمان را داماد پیغمبر فرمود و این واقعه تاریخی است و در کتب متعدده ایشان مثل حیات القلوب و غیره مذکورست که دو نور نظر سیدالبشر حضرت رقیه و حضرت ام کلثوم یکی بعد دیگری در زوجیت حضرت عثمان بودند و ازین جهت او را ذوالنورین لقب شد لیکن شیعه در عداوت مهاجرین و انصار چنان مخمور اند که انکار دامادی حضرت عثمان می نمایند و نمی بینند که ازین انکار تکذیب کتب ایشان و تکذیب حضرت علی مرتضی لازم می آید بلکه ازین هم بالاتر اینکه میگویند که بجز یک حضرت فاطمه دیگر دختر رسول نبود و این قول صریح خلاف نص قرآنی است در سوره ی احزاب فرموده: ?یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ? (الأحزاب: 59). بنات جمع بنت است، و در لغت عرب جمع برای زائد از دو می آید. نظرات شما عزیزان:
پيوندها تبادل لینک هوشمند نويسندگان |
||||||
|